Content-specific vocabulary in CLIL: Exploring L2 learning outcomes in a primary education programme in Catalonia |
2023 |
Vraciu, Alexandra; Marsol, Anna |
Article d'investigació |
Propostes didàctiques per al desenvolupament de la CDD a les assignatures d'especialitat de l'àmbit lingüístic |
2022 |
Vraciu, Alexandra; Soler, David; Ramos, Joan Marc |
Capítol de llibre docent |
La competencia reflexiva y la alfabetización evaluadora en la formación inicial de maestros: una propuesta formativa centrada en dinámicas de observación y evaluación entre iguales |
2022 |
Vraciu, Alexandra; Marsol, Anna; Solà, Iris; Casanovas, Montserrat |
Acta congrés |
El desenvolupament de la CDD al màster de formació del professorat de la UdL |
2022 |
Vraciu, Alexandra; Marsol, Anna; Casanovas, Montserrat |
Capítol de llibre docent |
Language learning opportunities in native vs. non-native EMI lecturer input: insights for a language-aware approach to EMI teacher training |
2022 |
Vraciu, Alexandra; Curell, Hortènsia |
Article d'investigació |
Adjunct instruction in higher education: examining the effects on English foreign language proficiency |
2020 |
Helena Roquet; Alexandra Vraciu; Florentina Nicolás-Conesa; Carmen Pérez-Vidal |
Article d'investigació |
Production accuracy of verb morphology in early EFL: Does primary school CLIL make a difference? |
2020 |
Alexandra Vraciu |
Article d'investigació |
EFL child peer interaction: Measuring the effect of time, proficiency pairing and language of interaction |
2020 |
Elisabet Pladevall-Ballester; Alexandra Vraciu |
Article d'investigació |
L1 use in peer interaction: exploring time and proficiency pairing effects in primary school EFL |
2020 |
Alexandra Vraciu; Elisabet Pladevall-Ballester |
Article d'investigació |
The effect of the amount of exposure to English Medium Instruction programs in higher education: the case of morphosyntax |
2019 |
Helena Roquet; Alexandra Vraciu; Florentina Nicolás-Conesa |
Capítol de llibre d'investigació |
Focus on Form in Content-Based Instruction: Practical Ideas for Raising Language Awareness in Primary School Arts and Crafts CLIL. |
2018 |
Vraciu, Alexandra; Capdevila Tomás, Yolanda |
Article docent |
Exploring Early EFL - L1 Use in Oral Narratives by CLIL and non-CLIL Young Learners |
2017 |
Pladevall-Ballester, Elisabet; Vraciu, Alexandra |
Capítol de llibre d'investigació |
Encoding complex events in advanced English L2 productions: the role of aspect in the expression of simultaneity |
2015 |
Vraciu, Alexandra |
Article en llibre |
The simple present and the expression of temporality in English L1 and English L2 oral narratives: when form meets discourse |
2015 |
Vraciu, Alexandra |
Capítol de llibre d'investigació |
CLILing at university: insights from the lecturer training programme at the Universitat Politècnica de Catalunya |
2014 |
Torra, Imma; Adam, Araceli; Vraciu, Alexandra; Stephens, Ian; Foale, Joan |
Acta congrés |
Exploring the upper limits of the Aspect Hypothesis: tense-aspect morphology in the advanced English L2 variety |
2013 |
Vraciu, Alexandra |
Article d'investigació |
Verbal morphology in advanced varieties of English L2: aspect or discourse hypothesis? |
2012 |
Vraciu, Alexandra |
Capítol de llibre d'investigació |
Recursos y estrategias para la docencia en inglés en la universidad: Una propuesta formativa |
2010 |
Vraciu, Alexandra |
Acta congrés |
L'emploi de la morphologie temporo-aspectuelle en anglais par des apprenants francophones |
2010 |
Vraciu, Alexandra |
Acta congrés |