Predicting language use in Catalonia (Spain): the role of implicit and explicit language attitudes |
2023 |
Ianos, M.A.; Hinostroza Castillo, U.; Senar, F.; Petreñas, C. |
Article d'investigació |
La implementación de una metodología y evaluación basada en el Diseño Universal del Aprendizaje (DUA) |
2023 |
Hinostroza, U; Sansó, C.; Senar, F.; Jardí, A.; Huguet, Á.; Janés, J.; Torres, T.; Ianos, A.; Petreñas, C. |
Article docent |
La resolució de casos i la intervenció directa en contextos reals com a mesura de suport universal en l'educació superior |
2023 |
Petreñas, C.; Ianos, A.; Ubalde, J.; Lapresta, C.; Sabando, D.; Florensa, R.; Farré, M.; Sala, M. |
Article d'investigació |
Linguistic acculturation preferences of Catalan local students toward their peers of Moroccan descent. The determining factors of linguistic assimilationism |
2023 |
Hinostroza Castillo, U.; Ianos, M.A.; Petreñas, C.; Lapresta Rey, C. |
Article d'investigació |
Medidas universales para una educación inclusiva |
2022 |
Petreñas, Cristina; Sansó Galiay, Clara; Ianos, Maria Adelina; Janés i Carulla, Judit; Lapresta Rey, Cecilio; Huguet, Àngel; Hinostroza Castillo, Úrsula; Senar Morera, Fernando; Sáenz Hernández, Isabe |
Publicació electrònica docent |
Acculturation preferences, conflict, and cultural enrichment on secondary education in Western Catalonia |
2022 |
Lapresta Rey, Cecilio; Hinostroza Castillo, Ursula; Senar, Fernando; Ianos, Adelina |
Article d'investigació |
Universal measures for inclusive education |
2022 |
Petreñas, Cristina; Sansó Galiay, Clara; Ianos, Maria Adelina; Janés i Carulla, Judit; Lapresta Rey, Cecilio; Huguet, Àngel; Hinostroza Castillo, Úrsula; Senar Morera, Fernando; Sáenz Hernández, Isabe |
Publicació electrònica docent |
Mesures universals per a una educació inclusiva |
2022 |
Petreñas, Cristina; Sansó Galiay, Clara; Ianos, Maria Adelina; Janés i Carulla, Judit; Lapresta Rey, Cecilio; Huguet, Àngel; Hinostroza Castillo, Úrsula; Senar Morera, Fernando; Sáenz Hernández, Isabe |
Publicació electrònica docent |
El feedback entre iguales como medida de evaluación formativa para la mejora de la autorregulación del aprendizaje en la docencia virtual |
2021 |
Senar Morera, Fernando; Hinostroza Castillo, Ursula; Ianos, Adelina; Janés Carulla, Judit; Lapresta Rey, Cecilio; Florensa Guiu, Rosa; Huguet Canalís, Ángel; Sáenz Hernández, Isabel; Casanovas Llorens |
Capítol de llibre docent |
Evaluación de narrativas en formación dual docente: diseño y experimentación del instrumento SCAN. |
2021 |
Peguera Carré, M.C.; Curto Reverte, A.; Ianos, M.A.; Coiduras Rodríguez, J.L. |
Article d'investigació |
Educational support in an Expanded Learning Time initiative: Optimizing its components to promote inclusive education |
2021 |
Jardí, A.; Acquah, E. O.; Ianos, M. A.; Puigdellívol, I. |
Article d'investigació |
When immigrant and regional minority languages coexist: linguistic authority and integration in multilingual linguistic acculturation. |
2021 |
Sáenz Hernández, I.; Lapresta Rey, C.; Petreñas, C.; Ianos, M.A. |
Article d'investigació |
Identity and linguistic acculturation expectations. The attitudes of Western Catalan high-school students towards Moroccans and Romanians |
2020 |
Sáenz, I.; Lapresta, C.; Ianos, A.; Petreñas, C. |
Article d'investigació |
Implicit language attitudes in Catalonia (Spain): investigating preferences for Catalan or Spanish using the Implicit Association Test |
2020 |
Ianos, M.A; Rusu, A.;Huguet, À.; Lapresta, C. |
Article d'investigació |
Análisis comparativo de las actitudes lingüísticas del alumnado de Educación Secundaria Obligatoria en la Franja de Aragón y Cataluña |
2020 |
Sansó, C.; Huguet, A.; L Petreñas, C.; Ianos, A.; y Janés, J. |
Article d'investigació |
Romania |
2019 |
Ianos, A.; Sansó. C.; Petreñas, C. |
Capítol de llibre d'investigació |
The inclusion process of young Romanians in Catalonia (Spain): the relationship between participating in classes of L1, self-identification, and life-satisfaction |
2019 |
Petreñas, C; Ianos, A; Sansó, C; Huguet, À; |
Article d'investigació |
Language attitudes of young Romanians in Catalonia (Spain): The role of heritage language maintenance programs |
2019 |
Ianos, A; Caballé, E; Petreñas, C; Huguet, À; |
Article d'investigació |
Language attitudes, use, and competences of students of immigrant origin in Catalan secondary education: a moderated mediation model |
2019 |
Ianos, M.A.; Sansó, C.; Huguet, A.; Petreñas, C. |
Article d'investigació |
Self-identifications of youth in Catalonia: a linguistic acculturation theory approach |
2019 |
Lapresta, Cecilio; Huguet, Ángel; Petreñas, Cristina; Ianos, Adelina |
Article d'investigació |
Acculturation strategies and attitudes and their relationship with the identification of descendants of migrants in the Catalan school context |
2019 |
Petreñas, C.; Ianos, A.; Lapresta C.; Sansó, C. |
Article d'investigació |
Can language attitudes be improved? A longitudinal study of immigrant students in Catalonia (Spain) |
2017 |
Ianos, A.; Huguet, Á.; Janés, J.; Lapresta, C |
Article d'investigació |
Attitudinal patterns of secondary education students in Catalonia. The direct and moderator effects of origin |
2017 |
Ianos, A.; Huguet, À.; Lapresta, C. |
Article d'investigació |
Les actituds lingüístiques: el cas dels joves de secundària de la comarca del Baix Cinca |
2016 |
Sansó, C.; Huguet, Á.; Navarro, J. L.; Lapresta, C.; Janés, J.; Ianos, A. y Petreñas, C. |
Llibre d'investigació |
Conocimiento del español como capital lingüístico. La situación de los jóvenes migrados en España (Cataluña). Incidencia del Área de Origen y laCohorte Generacional |
2016 |
Lapresta, C.; Huguet, Á., Ianos, A.; Poalelungi, C. |
Capítol de llibre d'investigació |
Language attitudes and their role in language learning. The case of immigrant students in Catalonia |
2015 |
Ianos, A.; Janés J.; Lapresta, C. |
Acta congrés |
Interrelaciones autoidentificatorias de los descendientes de migrados en Cataluña. Entre la co-afiliación y los dilemas identitarios |
2015 |
Lapresta, C.; Poalelungi, C.; Ianos, A. |
Acta congrés |
Un estudio de las actitudes lingüísticas en los escolares de Cataluña |
2014 |
Janés, J.; Ianos, A.; Poalelungi, C. i Gonzalez-Riaño, X.A. |
Article d'investigació |
Un estudio de las actitudes lingüísticas en los escolares del Principado de Andorra |
2014 |
Díaz-Torrent, J.M.; Huguet, Á.; Ianos, A. y Janés, J. |
Article d'investigació |
Autoidentificaciones de los descendientes de migrantes en Cataluña. Incidencia de la cohorte generacional (1.25 / 1.50 / 1.75 / 2.0 / 2.5) |
2012 |
Lapresta, C.; Huguet, Á.; Sansó, C.; Ianos, A. |
Article d'investigació |
Immigration, languages and school in bilingual societies. Studies and reflections for educational practice. |
2012 |
Huguet, Á.; Chireac, S.-M.; Ianos, A.; Janés, J.; Lapresta, C.; Navarro, J. L.; Sansó, C |
Capítol de llibre docent |
Realitat i imatge: visions endogens I exògenes sobre la realitat identitària cultural I lingüística de la zona catalanoparlant d’Aragó i la diversitat cultural I lingüistica aragonesa. |
2011 |
Lapresta, C., Huguet, A., Janés, J., Navarro, J.L., Chireac, S., Ianos, A. y Sansó, C. |
Llibre d'investigació |
Inmigración, lengua y escuela en sociedades bilingües. Revisión de estudios |
2011 |
Huguet, Á.; Chireac, S.-M.; Ianos, A.; Janés, J.; Lapresta, C.; Navarro, J.-L. y Sansó, C. |
Article docent |
Las actitudes lingüísticas de los jóvenes descendientes de la inmigración en Cataluña. El caso de los escolares latinoamericanos |
2011 |
Janés J, Ianos A, Lapresta C. |
Capítol de llibre d'investigació |