Acceso

Perfil d'ingrés

Coneixements previs favorables

  • Domini de la llengua catalana i la castellana (oral i escrita).
  • Capacitat de comunicació oral i escrita.
  • Domini d'activitats d'expressió i comunicació (expressió corporal, musical i plàstica, lectura i escriptura).
  • Coneixements d'informàtica.
  • Coneixement del món de la infància.

Característiques personals favorables

  • Gran capacitat d'adaptació al món infantil.
  • Sensibilitat per a les diferències individuals.
  • Alegria, positivitat i bona comunicació.
  • Creativitat.
  • Gran curiositat i ganes d'aprofundir per adquirir els coneixements, tècniques i recursos que permetin ser un bon professional.
  • Disposició per treballar i cooperar en projectes comuns.
  • Gaudir d'una bona forma física i d'equilibri psíquic.

 

Accés

Procediment de preinscripció i admissió
https://universitats.gencat.cat/ca/proves-acces-PAU-PAP/

El Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC) és l'òrgan de coordinació del sistema universitari de Catalunya i de consulta i assessorament del Govern de la Generalitat de Catalunya en matèria d'universitats. Integra representants de totes les universitats públiques i privades de Catalunya. 

La coordinació dels processos d'accés i admissió a la universitat és una prioritat estratègica del CIC, mitjançant el qual es pretén garantir que l'accés a la universitat dels estudiants que provenen de batxillerat i dels més grans de 25 anys respecti els principis de publicitat, igualtat, mèrit i capacitat, i així mateix, garantir la igualtat d'oportunitats en l'assignació dels estudiants als estudis universitaris que ofereixen les universitats. 

La Universitat de Lleida (UdL) ha desenvolupat un Programa d’Orientació, Informació, i Assessorament dirigit a futurs alumnes universitaris, pares, mares i professors:

  • Presentació del estudis i difusió de l'activitat universitària (difusió de material informatiu a centres de secundària, jornades d'informació, jornades d'orientació acadèmica, presentació de les diferents facultats i escoles)
  • Activitats de motivació universitària i sobre l'accés a la universitat
  • Visites a la UdL (jornades de portes obertes, visites específiques)
  • Activitats de participació d'estudiants de secundària


Les vies d'accés al Grau, segons els estudis previs, són:

  • Estudiants amb PAU i assimilats
  • Estudiants amb títol tècnic superior de formació professional
  • Estudiants amb estudis estrangers
  • Titulats universitaris i assimilats
  • Estudiants amb la prova d'accés per a més grans de 25 anys
  • Estudiants amb la prova d'accés per a més grans de 45 anys

Pruebas de aptitud personal (PAP)

Para acceder al Grado en Educación Infantil / Grado en Educación Primaria / a la doble titulación Grado en Educación Infantil y Grado enEducació Primaria se deben superar las pruebas de aptitud personal establecidas en cada uno de los dos grados:

Acuerdo del 30 de enero de 2014 de la Junta del Consejo Interuniversitario de Cataluña que establece los requisitos de acceso a los grados en educación infantil y primaria, con todas sus denominaciones. «Para acceder a los grado de maestro en educación primaria deberá superar una prueba de aptitud personal (PAP), coordinada por el Consejo Interuniversitario de Cataluña, el objetivo será valorar los conocimientos, las habilidades y las competencias que se consideran imprescindibles para poder desarrollar con éxito las actividades formativas del plan de estudios. Cuando proceda, los estudiantes deberán haber superado también las pruebas de acceso a la universidad (PAU).

La PAP se establecerá de acuerdo con los criterios que fije la Junta del Consejo Interuniversitario de Cataluña. La universidad encargará la coordinación de esta PAP en las oficinas de la Secretaría del Consejo Interuniversitario de Cataluña (CIC), que tienen encargadas la gestión de las pruebas de acceso a la universidad (PAU) y la gestión del acceso a la universidad.

Anualmente se publicará el calendario y las condiciones para la preinscripción y realización de las pruebas, una descripción detallada de su contenido y los criterios de evaluación de las mismas, teniendo cuidado de organizarlas de manera que se garantice el pleno respeto los principios de igualdad, mérito y capacidad. »

Convalidació de crèdits de CFGS

http://universitats.gencat.cat/ca/detalls/oferta/1166-Educacio-Infantil

Salidas profesionales

La profesión para la que se capacita a las personas graduadas una vez obtenido el título es la de Maestro/a en Educación Infantil (ORDEN ECI/3854/2007).

Las responsabilidades de los maestros de Educación Infantil comprenden diferentes campos: la acción educativa con cada alumno, el grupo clase, el centro educativo, la familia, la comunidad y la administración educativa. Los ámbitos de trabajo són:

  • Docencia en centros educativos con niños y niñas de 0 a 3 años i de 3 a 6 años.
  • Servicios y programas de atención en la primera infancia dirigidos a apoyar la familia, los espacios familiares y los programas maternoinfantiles.
  • Servicios de ocio y cultura, como ludotecas y bibliotecas infantiles, entre otros.
  • Elaboración de materiales educativos.
  • Centros de acogida de niños y jóvenes tutelados por la Administración.
  • Servicios educativos de apoyo en la escuela.
  • Autoocupación en servicios educativos complementarios.

Normatives

Normativa acadèmica
Normativa de trasllats: article 9 de la Normativa acadèmica