VRACIU , ALEXANDRA

Categoría: LECTOR/A
Perfil académico: Doctorado
Departamento: DIDACTICAS ESPECÍFICAS
Email: alexandra.vraciu@udl.cat

Docencia

Enseñanza Curso Asignatura
MU en Formación del Profesorado de Secundaria y Bachillerato, FP e Idiomas 1 INNOVACIÓN DOCENTE Y INICIACIÓN A LA INVESTIGACIÓN EDUCATIVA EN LENGUAS EXTRANJERAS (INGLÉS)
MU en Formación del Profesorado de Secundaria y Bachillerato, FP e Idiomas 1 PRÁCTICAS EXTERNAS DE ESPECIALIDAD INGLÉS
MU en Formación del Profesorado de Secundaria y Bachillerato, FP e Idiomas 1 TRABAJO DE FIN DE MÁSTER. ESPECIALIDAD INGLÉS
MU en Formació Avançada del Professorat d'Educació Infantil i Primària 1 TRABAJO DE FIN DE MÁSTER
Grado en Educación Primaria 2 INTRODUCCIÓN A LA LENGUA INGLESA Y SU DIDÁCTICA
Grado en Educación Infantil 2 PRÁCTICAS ESCOLARES I
Doble titulación: Grado en Educación Infantil y Grado en Ed. Primaria 2 INTRODUCCIÓN A LA LENGUA INGLESA Y SU DIDÁCTICA
Doble titulación: Grado en Educación Infantil y Grado en Ed. Primaria 2 PRÁCTICAS ESCOLARES I
Grado en Educación Primaria 3 PROYECTOS INTEGRADOS EN LENGUA INGLESA
Grado en Educación Infantil 3 PRÁCTICAS ESCOLARES II
Doble titulación: Grado en Educación Infantil y Grado en Ed. Primaria 3 PRÁCTICAS ESCOLARES II
Doble titulació: Grau en Educació Primària i Grau en CAFE 3 INTRODUCCIÓN A LA LENGUA INGLESA Y SU DIDÁCTICA
Doble titulación: Grado en Educación Infantil y Grado en Ed. Primaria 4 PROYECTOS INTEGRADOS EN LENGUA INGLESA

Investigación

Grupo de investigación: Cercle de lingüística aplicada (CLA)
Tesis Año Dirección
Tense-aspect morphology in the advanced English L2 variety: exploring semantic, discourse and cross-linguistic factors 2012 Hortènsia Curell i Gotor; Anne Trévise
Publicaciones Año Autores Tipo
Language learning opportunities in native vs. non-native EMI lecturer input: insights for a language-aware approach to EMI teacher training 2022 Vraciu, Alexandra; Curell, Hortènsia Article d'investigació
Adjunct instruction in higher education: examining the effects on English foreign language proficiency 2020 Helena Roquet; Alexandra Vraciu; Florentina Nicolás-Conesa; Carmen Pérez-Vidal Article d'investigació
L1 use in peer interaction: exploring time and proficiency pairing effects in primary school EFL 2020 Alexandra Vraciu; Elisabet Pladevall-Ballester Article d'investigació
Production accuracy of verb morphology in early EFL: Does primary school CLIL make a difference? 2020 Alexandra Vraciu Article d'investigació
EFL child peer interaction: Measuring the effect of time, proficiency pairing and language of interaction 2020 Elisabet Pladevall-Ballester; Alexandra Vraciu Article d'investigació
The effect of the amount of exposure to English Medium Instruction programs in higher education: the case of morphosyntax 2019 Helena Roquet; Alexandra Vraciu; Florentina Nicolás-Conesa Capítol de llibre d'investigació
Focus on Form in Content-Based Instruction: Practical Ideas for Raising Language Awareness in Primary School Arts and Crafts CLIL. 2018 Vraciu, Alexandra; Capdevila Tomás, Yolanda Article docent
Exploring Early EFL - L1 Use in Oral Narratives by CLIL and non-CLIL Young Learners 2017 Pladevall-Ballester, Elisabet; Vraciu, Alexandra Capítol de llibre d'investigació
The simple present and the expression of temporality in English L1 and English L2 oral narratives: when form meets discourse 2015 Vraciu, Alexandra Capítol de llibre d'investigació
Encoding complex events in advanced English L2 productions: the role of aspect in the expression of simultaneity 2015 Vraciu, Alexandra Article en llibre
CLILing at university: insights from the lecturer training programme at the Universitat Politècnica de Catalunya 2014 Torra, Imma; Adam, Araceli; Vraciu, Alexandra; Stephens, Ian; Foale, Joan Acta congrés
Exploring the upper limits of the Aspect Hypothesis: tense-aspect morphology in the advanced English L2 variety 2013 Vraciu, Alexandra Article d'investigació
Verbal morphology in advanced varieties of English L2: aspect or discourse hypothesis? 2012 Vraciu, Alexandra Capítol de llibre d'investigació
Recursos y estrategias para la docencia en inglés en la universidad: Una propuesta formativa 2010 Vraciu, Alexandra Acta congrés
L'emploi de la morphologie temporo-aspectuelle en anglais par des apprenants francophones 2010 Vraciu, Alexandra Acta congrés